Faktor-faktor jeragat muncul dengan mudah di wajah.

Apa punca jeragat terjadi ialah diantaranya ialah  : 

Faktor pertama punca jeragat ialah  terdedah sinar cahaya matahari terlalu lama.

Apa yang neesa cuba nasihatkan ialah kita ni kena jaga wajah sebab kadang kadang faktor kerjaya atau sentiasa terdedah kepada cahaya matahari. Kesan faktor terlalu terdedah kepada sinar UV.  

Faktor kedua punca jeragat ialah pembawakkan ketika hamil

Malah, jeragat ni hadir ketika hamil. Pengalaman inj disebabkan faktor hormon ketika hamil. Itu memang kebiasaan pada wanita yang hamil. Kerana sebelum ini tidak pernah terjadi jeragat di wajah. Tapi bila hamil pembawakan hormon ketika hamil datang jeragat menghantui wajah. 

Faktor ketiga punca jeragat  ialah faktor ubat hormon

Kadang kadang ada wanita yang mengambil atau menjalani rawatan hormon. Maka menyebabkan jeragat tumbuh di wajah akibat perubahan hormon tersebut. 

Faktor yang keempat punca jeragat ialah wangian. 

Produk ini kita tidak sedari menyebabkan jeragat. Apa produk yang wangi, kadang kadang produk kosmetik juga punca jeragat tumbuh di muka. So kita kena mengamalkan produk semula jadi atau supplement semula jadi. 

Faktor yang kelima punca jeragat ialah ubat ubatan

Kadang kadang kita tidak sedari ubat ubatan yang kita ambil juga menyebabkan kehadiran jeragat tanpa sedari. So itu antara salah satu faktor yang menyebabkan jeragat. 

Faktor yang keenam punca jeragat ialah hypotiroidism.

Ini juga faktor yang kita terlupa juga antara punca jeragat tumbuh di wajah iaitu hypotiroidism. Ia adalah punca tahap hormon tiroid terlalu rendah menyebabkan punca jeragat. 



Semua punca jeragat di atas menyebabkan kulit ataupun sistem pertahanan kulit menjadi lemah dan menyebabkan jeragat bermahajarelela di wajah kita semua. Antara petua hilangkan jeragat ialah amalkan produk antioksidan. Kita semua tidak mahu kejadian seperti itukan. Maka apa yang kita perlukan ialah produk antioksidan. 

Ini adalah produk jeragat yang paling berkesan dan terbaik yang neesa cadangkan ialah produk shaklee la semestinya. Neesa recommend ubat jeragat yang paling berkesan di farmasi ialah neesa recommend set jeragat premium shaklee. Inilah ubat jeragat yang paling baik dan terbaik.





Neesa halim
0133638180

0 comments:

Post a Comment