Berat badan kurang dan bagaimana hendak memperolehi berat ideal

Berat badan kurang dan bagaimana hendak memperolehi berat ideal. Ramai yang tertanya apa yang perlu dibuat untuk memastikan berat badan menjadi ideal.

Hari ni nak berbincang mengenai SET NAIKKAN BERAT Badan. Sebenarnya ada jugak nak naikkan berat Sebab mereka ini tergolong under weight (kurang berat badan). Namun, stress nya bila kurus sangat orang gelar galah panjang.

Tp sekiranya kadar berat badan naik dan turun seragam maka its normal. Namun dalam tempoh 3-6 bulan dan didapati berat turun mendadak maksudnya ada something wrong yang perlu kita ambil perhatian.

Antara sebab berat badan turun mendadak:

1. Ada hipertiroid
2. Kanser esp leukimia
3. Masalah penghadaman
4. Kencing manis
5. Hiv & aids

Bila stress ada juga individu yang tiada selera hendak makan. Contoh mcm ambil pil perancang..Kesannya badan naik..😁

Antara yg kita boleh cadangkan dengan supplement Shaklee ialah :

1. Omega GUARD
2. B COMPLEX
3. VITALEA
4. MEALSHAKES
5. VITA C

Omega ni ada minyak ikan..minyak ikan boleh bantu naikkan selera MAKAN. Kalau perasan anak-anak yang mengambil minyak ikan..mesti nak makan sahaja.

So mealshakes dan vitalea bantu bekalkan zat besi utk naikkan hb darah. B complex lengkap dengan vitamin B especially niasin, vitamin b1 dan b2

Bulimia dan aneroxia berbeza

✍️Bulimia org yg muntah food tp masih average weight

✍️Aneroxia org yg muntah tp underweight

Makan ni pun boleh tmbh selera makan. ramai org komplen amik b complex, vitalea n vita c...selera makan meningkat. Sebenarnya bila kita ambil vitamin ni..vitamin ni akan tolong refill nutrisi dlm badan kita..bila nutrisi tu x ckp...badan kita akan menghantar signal 'lapar' supaya nutrisi tu boleh dapat dari makanan.

Neesa Halim
0133638180

0 comments:

Post a Comment