Apa beza kulit kering dan kulit dehidrasi?

Jom ketahui beza kulit kering dan kulit dehidrasi supaya kita lebih peka dengan keadaan kulit terutama di wajah kita. 

Apakah kulit kering?
Kulit kering merujuk kepada jenis kulit yang sesetengah orang dilahirkan dengan (ditentukan oleh genetik mereka) atau berkembang di kemudian hari, terutamanya post-menopause. Kulit kering boleh kelihatan kasar, berkeringat dan kadang-kadang merasa gatal.

Apakah kulit yang dehidrasi?
Dehidrasi adalah keadaan yang mana-mana jenis kulit boleh mengalami sesekali dan pelbagai sebab. Sebab utama untuk kulit dehidrasi ialah ketidakseimbangan hormon, diet, faktor persekitaran, penuaan, dan juga perubahan dalam cuaca. Kulit dehidrasi kelihatan membosankan dan terasa ketat.

Kulit kering dan dehidrasi lebih mudah terdedah kepada tanda-tanda awal penuaan dan kepekaan. Sama ada kita perlu merujuk kepada kulit kering atau kulit kering, kedua-duanya menghasilkan sel-sel kulit yang kekurangan paras air yang mencukupi. Air penting dalam mencapai kulit yang sihat, lancar dan montok. Kulit yang terhidrat juga menampakkan tanda-tanda penuaan di teluk dan membantu mengekalkan fungsi sel kulit yang sihat.

Apakah penyelesaiannya?
Rejimen Hidrasi BADAN direka untuk memberikan penyelesaian untuk kedua-dua kulit kering dan dehidrasi.
Kita boleh menggunakan serum penghidratan seperti Serum Pengaktif Pelembap YOUTH® untuk meningkatkan tahap penghidratan kulit. The Day Cream Moisture Lock Day direka untuk melindungi kulit anda daripada kehilangan kelembapan dan memeterai dalam aktif serum penghidratan kulit kita untuk memaksimumkan manfaatnya.



 Kedua-dua produk YOUTH® menggunakan Teknologi Penghidratan Selular Aktif  yang membantu kulit kita memulihkan kecekapan sistem penghidratan semulajadi untuk memulihkan dan menghidupkan semula kulit. Formula eksklusif boleh menarik kelembapan ke lapisan luar kulit kita, dan juga berfungsi sebagai penguncupan takungan penghidratan.
Juga, pastikan anda minum cukup air (kira-kira 8 gelas, atau 64 auns, sehari). Ia juga penting untuk mengetahui bahawa kulit adalah organ terakhir untuk menyerap penghidratan, jadi ia benar-benar membantu menjadikan produk topikal suatu produk wajib untuk keadaan kulit ini.
Perkara terbaik yang boleh kita boleh lakukan untuk kulit kita adalah untuk mengekalkan terhidrasi dan lembap. Dan jika kita sudah melakukannya, nikmati kulit yang lebih lembut, licin, dan kelihatan lebih muda!

0 comments:

Post a Comment