Cara mengatasi masalah osteoporosis


Diet pemakanan dan cara hidup untuk mengatasi masalah osteoporosis. 


Kesedaran awal dan membuat keputusan yang betul dan tepat adalah penting dalam pemilihan kehidupan dan gaya pemakanan kita yang merupakan faktor dan pilihan yang utama untuk menentukan kesihatan tulang kita terutama wanita yang akan mencapai ketika umur menopause. 
  1. Makanan ringan dan kurang pengambilan major kalsium dalam zat pemakanan. 
  1. Individu yang mengamalkan latihan berat badan ketika puncak pembentukan tulang menyebabkan pembentukan tulang semakin rendah atau minima. 
  2. Perokok tegar juga menyebabkan faktor minima pembentukan tulang
  3. Berlebihan dalam mengamalkan alcohol
  4. Berlebihan dalam mengamalkan garam menyebabkan garam berlebihan dan kandungan kalsium hilang dan dibuang bersama sama dengan urin.
  5. Orang yang kurang minum susu atau produk tenusu. Mereka beranggapan dan percaya bahawa mereka telah mengambil kandungan atau zat kalsium yang mencukupi dengan pengambilam susu dan keju. Walaubagaimanapum, penyerapan kalsium berkurang akibat kes penolakan laktosa dalam susu. 
  6. Tidak mengamalkan zat zat dalam pemakanan yang seimbang. Ini juga berpunca menyebabkan pengurangan atau minima penerimaan zat zat yang sepatutnya diterima oleh badan. 
Maka kesedaran awal dan membuat keputusan yang tepat dalam gaya hidup mahupun gaya pemakanan merupakan faktor penting dalam menentukan kesihatan terutama kesihatan tulang kita terutama kaum wanita yang memerlukan kandungan kalsium yang tinggi terutama apabila mereka menjagkau tahap usia menapouse.
Jom amalkan pemakanan yang seimbang.
Sihat dan elegan bersama neesa halim
0133638180

0 comments:

Post a Comment