10 sebab penting kenapa suplimen shaklee berbeza dgn suplimen yg ada dkt farmasi.

10 sebab penting kenapa suplimen shaklee berbeza dgn suplimen yg ada dkt farmasi. 





1. Semulajadi vs sintetik

Suplimen shaklee dihasilkan daripada bahan semulajadi. Diestrak dari sumber sebenar seperti buah-buahan dan sayur-sayuran. Kebanyakan suplimen yang ada di farmasi adlh sintetik. Biasanya digabungkan dengan sumber asli dan tiran.

2. Kandungan dlm vitamin.

Kebanyakan vitamin yang bersumber semulajadi dihasilkan daripada ekstrak tumbuh-tumbuhan yang semestinya selamat dan lebih serasi dengan sel-sel tubuh badan kita.

Contoh kita boleh ambit Vita C Sustainable Release Shaklee. Tablet vitamin C Shaklee terhasil daripada ekstrak jagung yang mempunyai molekul yang paling hampir sekali dengan buah oren. Ia juga mengandungi bioflavonoid yang berperanan mencegah pengoksidaan vitamin C di dalam tubuh kita dan mengekalkan kolesterol sihat LDL, selain itu ia juga meningkatkan fungsi vitamin C itu sendiri.


3. Teknik pembuatan vitamin

Vitamin semulajadi seperti Shaklee dihasilkan daripada ekstrak bahan-bahan semulajadi yang mengasingkan serat, lalu mengambil khasiat dan intipati yang diperlukan daripada bahan terse but.



4. Harga

Sebenarnya harga vitamin semulajadi agak mahal kerana penghasilannya. Jangan tidak tahu bahawa Vitamin sintetik lebih murah dan ada yang bagi free je.


5. Landmark study.

jaminan Shaklee untuk pengguna. Shaklee satu² nya syarikat suplimen yang buat landmark study untuk buktikan suplimen shaklee selamat. Pasti selamat utk jangka msa pendek dan panjaag. Lebih selamat daripada suplimen diluar sana..


6. Consultation.

Biasa kalau beli dekat farmasi,kita pilih sendiri dan terus bayar tapi bila beli dgn sid Shaklee yang aktif,dia akn pilih dan suggest yg sesuai dgn situasi kita. so sedarkan prospek kita psl ni knpa prlu beli dgn kita berbanding farmasi.



7. Kualiti.

Suplimen yang Shaklee hasilkn sangat-sangat berkualiti bukan ambil msa sebulan or 2 bulan,tapi bertahun². Shaklee sgt2 teliti tentang kualiti. Malah, dekat farmasi tu tak tau la sejauh mana kualiti suplimen yg dihasilkan.


8. Cashback.

kalau beli dekat farmasi, harga tu je la sampai bila² melainkan ada promosi. tapi dengan shaklee, bukan beli suplimen je semata,dapat diskaun ahli, cashback lagi.


9. Follow up.

Beli dekat farmasi,dah bayar,silakan balik. pekerja dkt situ tak ada masa nk folowup kita, call or mesej bagai tanya macam mana mkn vitamin. tapi dengan shaklee, bila dah beli dgn kita,wajib folowup customer supaya dia dapat kesan yg dia nak..


10. Selamat ke?

Vitamin shaklee memang dijamin selamat. Bukan sid shaklee yg jamin,tapi shaklee sendiri yang memberikan jaminan kualiti dan keselamatan produk Shaklee.

kalau beli dekat farmasi? Jadi apa² tanggung sendiri. Selamat ke? farmasi Tak ada jaminan. mereka hanya konsep menjual !!


Neesa Halim
0133638180
Sihat Elegan bersama Shaklee 



0 comments:

Post a Comment