Dr Forest C. Shaklee dan Sejarah Shaklee

Dr Forest C shaklee adalah pengasas syarikat Shaklee pada tahun 1956 semasa berisia 61 tahun dan hidupnya melihat berubah menjadi sebuah syarikat Fortune 500 dalam usia 80-an beliau. Dr Forest C. Shaklee adalah seorang yang berbakat seperti laluan kerjanya yang pelbagai Dr shaklee termasuk chiropractor, pencipta, penulis, personaliti radio.



hari ini falsafah Shaklee ialah "Better you, Better world"

Minat Dr Shaklee dalam kesihatan bermula kerana penyakit zaman kanak-kanak yang mempunyai batuk kering. Tanpa bergantung pada hospital atau ubat ubatan, rawatan beliau adalah rehat yang mencukupi, makanan berkhasiat dan menghabiskan waktu di luar, di kawasan luar bandar Iowa. Hidup berharmoni dengan alam menjadi suatu cara kehidupan dalam setiap tahun tahun pertumbuhan dan perkembangan beliau.

Minat Dr shaklee dalam kesihatan yang optima membawa beliau dari lapangan sehingga ke makmal mahupun me bilik peperiksaan. Beliau yakin dan percaya bahawa pemaknana yang baik adalah asas untuk kesihatan secara keseluruhan dan kesejahteraan. Beliau sentiasa mencuba, Dr shaklee telah membangunkan teknik untuk mengekstrak nutrien dari makanan. selain daripada itu, beliau juga membina amalan dan klinik kiropraktik yang amat berjaya di mana beliau belajar dari merawat pesakiy beliau bahawa kesihatan yang baik diperlukan untuk memupuk kesejahteraan, bukan hanya merawat penyakit.

Dr Shaklee merupakan seorang yang terawal dalam amalan membantu diri sendiri, beliau menulis beberapa buku mengenai kepentingan pemikiran positif, yang mempunyai hak ciota sebagai "Thoughmanship". Malah beliau juga mengajar konsep keharmonia , kesihatan, dan rahsia kehidupan yang berjaya di program radio mingguannya sendiri.

So ini lah sedikit sebanyak tentang sejarah Shaklee sehingga la kini

Neesa Halim
0133638180


0 comments:

Post a Comment